Saturday, May 4, 2013

Temuduga UiTM TESL 2013

Assalammualaikum :)

Mahu cerita pasal pengalaman temuduga TESL. Saya orang sabah so, tempat temuduga saya di Uitm Kota Kinabalu.

Pada hari itu. Saya dengan excitednyaaaaa. Pakai baju kurung purple, tudung purple dan kasut purple. Haha. Sesampainyaa saja saya di depan pintu temuduga. Baru saya perasan saya jaa pakai kasut purple. What?! Punya saya tambah takut waktu tuu haha. Tapi setelah beberapa minit kemudian ada satu orang budak perempuan namanyaa suzanna. Dia pakai sandal. hehe. Fuhhh. leganyaa hati. Rupanya ada lagi teruk dari saya.

Tapi tidaa apa bah tuu kalau pakai kasut warna warni. Lagipun dia tiada menton pun perlu pakai kasut hitam.

Ok.

Interview nie kira interview santai. Jangan terlampau susah hati. Ok jaa nie. Kacang jee. Haha Bukan macam IPG punyaa yang ada baaaanyak stage interview. Interview nie ada 2 test.

Writing test.
Susahh nie writing test dia.. Lagi susah dari SPM. so hati hati kalau jawab yaa adik adik ^^.
Dia ada subjektif dan esei. esei tu hari tajuknyaa macam mana mau praktikkan leadership quality in and out of school. kalau past year punya. pasal facebook. xtau tahun 2014 pulaa.

Interview

Mula-mula masuk masuk pakai langkah kanan yaa. then baca doa penerang hati :)

saya punya situasi begini.

Interviewer: Ohh cantiknyaa baju kau pilih sendii ka? ( mestilaa dalam BI )
Saya: Yaaa thank you. ( Masih mode nervous) haha
Interviewer: What a lovely name that you have. Siti Soleha. What does it mean?
Saya: Dengan tersipu malunyaa haha. yaa thank u again. Its mean a good person. good daughter.
Interviewer: So do you think you are a good person?
Saya: Perhaps. My faher did gave me that name.
Interviewer: So tell me what is your good quality to be an english teacher?
Saya: My good quality. Haha. sebenarnyaa saya x tau nie mau cakap apaa. Biarlaa rahsiaa.
BahBlahBlahBlah......

Antara soalan lain dia tanya.

What do you know about TESL.
What is you hobby.
What else that you apply instead this TESL program.
Do you know about current issues.

Itulaaaa seja :)

Good luck yaa untuk yang tahun 2014 and so on pula :)

No comments: