Saturday, May 4, 2013

Aku cemburu. 22 tahun bergelar seorang guru.



Aku mau curhat bah nie. Aku sedih ndaa dapat tuu IPG punya interview :( Kawan aku dapat. IPG nie 5 tahun jaa beb kau dalam sana terus kau keluar jadi CIKGU DG41. fuhhh dapat degree terus keluar. best kan? tulaaaaaaa aku sedih nie...

Ada kawan aku tuu dia 17 tahun sekarang ambil SPM sama2 ngan aku.. dia dapat tuu IPG MATEMATIK. soooooo. confirm laaa umur 22 tahun Kena panggil cikgu sudaah siuk an? Boleh drive kereta. Ada gaji phiuhhhh bertambah2 laaa cemburu aku.

xpaaa. aku juga punya matlamat dan perancangan hidupku :)

Kepada kawan2 aku yang dapat temuduga IPG tuu good luck yaaa.

5 comments:

IMA SALSUZAIMA said...

wah seksinya bibir.. ok2..hihi keluar tajuk..tapi bibir tu lebih menarik perhatian.^_^

Nana said...

awwh. jgn sedih sangat dear. sis pun dulu cemburu gilak ok bila kawan2 yg lain dpt masuk ipg matrix segala. sebab sis nda dpt :(
tp itu rezeki dorang..kita ada rezeki kita masing2. yakin la sama rancangan tuhan. apa pun yg kita dpt psti itu trbaik utk kita.

lila. said...

@ima hehe yaa tuu bibir awa dan keluar dari tajuk pun sebenarnya haha :p

@erna: yaaa thank u sis bagi semangat :)

ridoma said...

Rezeki masing2, so jgn putus asa. Belum tentu yang masuk IPG tu akan berjaya, dan belum tentu kita yg tak masuk IPG tu akan gagal selamanya.

Sentiasalah bersangka baik dan terus berusa. Luangkanlah masa bertanya kepada rakan2 yang lebih berusia dan berpengalaman dalam bidang yang awak minati.

Nasihat mereka pasti dapat membantu membuka minda awak dalam merancang masa hadapan yg lebih sempurna. Sesiapa sahaja akan merasa rugi jika usianya semakin meningkat, disamping sedikit lewat untuk merasa gaji pertama.

Namun itu bukanlah alasan untuk berjaya. Percayalah, seseorang itu lebih mudah meneruskan kehidupannya berdasarkan pengalaman yg dia ada.

lila. said...

Yaaaa betul betu betul. huhu. Dunia masih luas untuk diterokai bikin cari rezeki masing-masing. Thank you. :)